katsetus

 

Mis on paljajalujalatsid?

Käid nagu paljajalu

Kas mäletad seda tunned, kui jooksid lapsena paljajalu mööda koduõe muru? Või unistad hetkest, mil pärast pikka tööpäeva lõpuks need pigistavad ja ebamugavad kingad jalast ära saab võtta? Paljajalujalatsitega võid seda tunnet tunda kogu aeg.

Need on jalatsid, mis on mugavad, sulgkerged, ei pigista, varvastel on liikumisruumi, neil on imeõhuke tald ja need on uskumatult painduvad. Seda kõike selleks, et saaksid tunda ennast iga päev nii, nagu käiksid paljajalu.

Paljajalu kõndimine on jalale kõige loomulikum liikumise viis, aga kliima ja keskkond seda tihti ei soosi. Siis on hea kanda paljajalujalatseid, mis ei piira jala liikumisvajadusi ning on mõeldud Sinu jalgade kaitsmiseks vigastuste ja külma eest.

Puuduvad võlvitoestused ja kõrgendus

Meie jalad on ehitatud võlvikujuliseks. Võlv on üks vägevamaid insenertehnilisi lahendusi, mis hoiab püsti suuri kirikuid ja kindluseid. Jalavõlvi luud ja lihased saavad tugevaks vaid siis, kui lasta neil oma tööd teha. Seega, mida rohkem jalavõlvi toestada, seda enam kärbuvad jalalihased ning jalad muutuvad nõrgemaks. Mida rohkem aga jalavõlvile koormust anda, seda tugevamaks muutuvad lihased ja sidemed.

Loodus pole meile kontsa kanna alla loonud, mis tähendab, et varbad ja kand on meil püsti seistes samal tasandil. Isegi mõned millimeetrid erinevust kanna ja varvaste vahel võib oluliselt mõjutada meie kehahoiakut ja seeläbi ka kõnnakut ning lihaste tööd. Nn tavajalatsites olevate kannakõrgenduste mõjul lühenevad meie jalgade säärelihased, mille tagajärjel võivad näiteks tekkida vigastused. Paljudes jalatsites on lisaks kannakõrgendusele ka -pehmendus, mis annab meie ajule ekslikult signaali, et kondisele kannale astumine ei ole valus. Paljajalu kõndides me korrigeeriksime oma sammu, sest tegelikult on see väga valus! Eriti annab see tunda jooksmisel, mil kannakõrgenduste, -pehmenduste ja võlvitoestuste mõjul muutub meie astumise ja jooksmise tehnika, sest kehahoiak on vale, ning sellest tulenevalt on jalavalud, vigastused ja muud probleemid kerged tulema.

Laia varvaste osaga

Inimese jalg on arenenud nii, et varbad on harali ja varbaosa on jalalaba kõige laiem osa. See võimaldab hoida paremini tasakaalu, harali varvastega saab paremini haarata maapinda, varbad ei hõõru üksteise vastu, saavad hingata ja ventileerida. Tavajalanõude varvaste osa on disainitud nii, et varbad surutakse kolmnurgakujuliselt kokku, mis põhjustab hõõrdumist ja ville, küünte sissekasvamist, konnasilmi ja ka jalakuju muutumist kitsamaks, millest omakorda tekivad tasakaalu probleemid.

Paidlikud, kerged ja õhukesed

Õige jalanõu peab saama painduda sinu jala järgi, õhuke tald võimaldab tunda kõiki maapinnakonarusi. See võimaldab luua paljajalu käimise/jooksmise tunde ja aju saab paremat tagasisidet maapinnal toimuvast ning jalg saab oma asendit maapinna suhtes paremini kohandada. Samuti stimuleerib see talla all olevaid närve ja tööd saavad väikesed talla all olevad lihased, mis tavajalanõuga tööd ei tee.

NAISED

 

Vaata kõiki

MEHED

 

Vaata kõiki

LAPSED